La Vie Avec Amusement

火曜日, 2月 20, 2007

粢飯豆漿的Late Lunch

Charlotte今日放假,住沙田既佢,難得放假都唔介意出番黎港島區食晏,我當然求之不得啦。









等佢陪朋友去黃大仙hea完出黎,都成2:30pm。本想去渣甸坊食煲仔飯,但間野好似仲未開。退而求其次,步入阿二極力推介粢飯既上海菜館「耀記」。就算我更鍾意食粢飯,都唔可以一個人隊成條(否則其他乜都食唔落)。所以我地寧願share:粢飯,上海湯麵,同熱豆漿;似食早餐多過食晏。

似乎年初三仍然有好多食市未開,連想去登龍街食甜品都摸門釘,又迫住轉去「紅螞蟻」整左個芒果椰汁沙冰

開始放假放到有d悶,寧願聽日早d返工清咁d野。新老細阿John駕到既presentation,如果再唔開波,我下星期一唯有"着草"。

7 Comments:

  • I wish I could 放假放到悶.I was so so so exhausted after 3 busy shifts from chor 1 to chor 3. Just came home from work and have to start going "bai nin" tonight (and wed, thur and fri night too.....). Talking about presentation, I have a big one for CPO and interns on March 7. Need to stay away from all dinner gatherings and work on it after I finish "bai nin" this Fri. Otherwise, bring me with you when you "着草".....

    By Blogger Connie, at 5:32 午後  

  • I wish I could have more holidays (and probably 99% of people think so) and you are already bored by it????

    By Blogger Annie, at 7:13 午後  

  • 哈,惠氏全球今年醒多兩日假比我地,要復活節前放左佢。咁多樣野中,最無用就係比假我架啦。我上年仲有成10日係告左未放既。

    唔係講笑,我真係想返工。d野積得越耐,咪越玩死自己?又無人會幫我清野既。

    By Blogger Gloria, at 7:25 午後  

  • 過年做o野做到死死o下,我聽日都著草喇,抖番八日先,哈哈...

    By Blogger Christina, at 12:04 午前  

  • I don't need more holidays, but just hope I can go back to work only 5 days a week instead! I've never had a job that get Public Holiday off but actually, I preferred not to coz, it crowded everywhere, but I hope my next job will only have to work 5 days a weeks!

    By Blogger Salad, at 1:49 午前  

  • 咁做酒店真係有d難喎。

    By Blogger Gloria, at 2:22 午前  

  • I can continue to work in hotels but just not in HK as other countries work only 5 days a week!

    By Blogger Salad, at 2:15 午前  

コメントを投稿

<< Home