La Vie Avec Amusement

日曜日, 10月 02, 2005

歧視與偏見

晚飯時睇鏗鏘集講香港交換生去北京大學既情況。其中訪問當地學生,點解北大風氣係要上堂預早咁多霸晒前面d位,答案係:因為內地競爭好大,一分之差就可以改變人既一生,好不容易至入到北大;心裡害怕如果唔去霸,到時會唔會無自己份?兩地文化既差異,的確有d香港人以為理所當然既野,對內地人黎講係得來不易。總覺得北京大學,清華大學出黎既學生,要比HKU叻多多聲。

香港人成日自以為是,睇唔起大陸人。當然我都唔鍾意佢地唔排隊,你推我撞既行為。但呢兩年接觸大陸d同事多左,其實大城市如北京上海人既學識水平真係唔弱。開會時又勇於表達意見,反而好多香港人成舊飯咁坐係度,真係比下去架。而且好多大陸同事都仲幾有禮貌添。

比起大陸人,我唔覺得d意大利鬼好得幾多。一樣無禮貌兼爛笪笪。如果唔係佢地靠食老本 (阿公留落黎既建築,藝術品) 同平過外面買既名牌,邊吸引到遊客去架。

我接觸既法國人都唔少。Les Parisiens (巴黎人)就一樣咁自大。除左嘲笑d比利時人講法文慢...到...嘔...之外,我仲曾經聽過個法文老師話:除左住係巴黎既人,其他地方既法國人都係peasants (農民,即鄉下佬)。How bloody snobbish! 超,巴黎人咪又喺一樣咁無公德心。通地都狗屎,係巴黎行街仲危險過伊拉克呀,隨時中地雷。

與其只睇到人地既短處,不如學吓appreciate別人既長處,從中學習。