La Vie Avec Amusement

月曜日, 10月 24, 2005


做自己的主人

元暢昨天的我簽,故我在

作自己的主人,學習如何愛上自己,才能讓別人愛上你。跟大家分享共勉之。

人越大,牽絆越多。好容易隨波逐流,漸漸喪失自我。做自己的主人,不要被人牽着鼻子走。

說實在,我真係好佩服呢個23歲大男生對人對事的豁達同自我。例如換個角度睇,換個立場睇選你所愛,愛你所選,同今次既作自己的主人等,都係佢成日掛在咀邊勉勵小寶貝們(fans)的說話。呢種生活態度,又有幾多成年人做得到?

4 Comments:

  • 又唔見阿旭有咁睇得開?

    By Blogger Gloria, at 9:25 午前  

  • 你吾可以改变别人的想法,
    但系可以有自己的一套,
    大头其实真系好成熟- 思想,
    难怪你惠氏大众工人会lum巨。。。
    有些原因既。。。

    By Blogger 阿二, at 12:31 午前  

  • Sometimes, it's easily to understand these "theories" but when it happens to oneself, it may not be that easy to do.

    I used to be a very positive person and try to "advise" others on how to see things from a different angle but look that the current me.

    Hope he is one that could even act these out when he faces problems himself la.

    By Blogger Annie, at 11:54 午後  

  • 佢去年的經理人風波,面對逆境既EQ,真係令我幾服佢架。

    By Blogger Gloria, at 12:33 午前  

コメントを投稿

<< Home